lunes, 6 de abril de 2020

English - Activity 5


Hi, kids! How are you? 
Cómo están, chicos!




Let´s see the examples: Veamos los ejemplos que les di en el video:

In spring, there are a lot of flowers and butterflies.

In summer, we are on holidays. It´s hot. The trees are full of leaves.

In autumn, the leaves are red and brown. It´s windy.

In winter, it´s very cold. We wear jackets.


Let´s watch a video about seasons! Miren el siguiente video sobre "Seasons":



1)In the folder, complete the chart writing the words related to the seasons:

En la carpeta, completen el cuadro escribiendo palabras relacionadas con las estaciones del año: 


Spring

Flowers -




Summer

Holidays - 

Autumn






Winter

2) Answer: What´s your favourite season? My favourite season is... 
Cuál es tu estación del año favorita? Mi estación favorita es...

3) Draw yourself in your favourite season. How do you feel? For example: I´m happy, I´m cold, I like flowers, I like green trees, I like sunny days... 

Dibujate a vos mismo en tu estación favorita. Cómo te sentís? Por ejemplo, me siento feliz, tengo frío, me gustan las flores, me gustan los árboles, me gustan los días soleados...

Envíennos las fotos de los trabajos a claudia.diflorio@colegiologosofico.edu.ar
 y a laura.denipotti@colegiologosofico.edu.ar

See you soon!!!! Nos vemos prontito !!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario